یک خانه تکانی کامل و متفاوت داشته باشیم

یک خانه تکانی کامل و متفاوت داشته باشیم

 

این روزا خونه ها و خونواده ها کم کم حال و هوای خونه تکانی به خود گرفتن اگرچه در طول سال هم خونه ها رو تمیز میکنیم اما ویژگی خونه تکونی اینه که :

* اولاٌ این تمیز کردن ها اساسی تر و جدی تره.

* ثانیاٌ به جاهایی مثل انباری هم توجه میشه که در طول سال شاید کمتر به تمیز کردن اون همت کنیم.

یکی از اون جاهایی که معمولاٌ نسبت به تمیز کردن و پاکیزگی اون غفلت میشه. « درون و وجود» خودمونه، میگن برای اینکه «درون» رو از آلودگی هایی که در طول سال به اون مبتلا شده پاک و پاکیزه کنیم باید:

* اولاٌ از خدا به طور جدی عذر خواهی کنیم.

* بعد از اون مصمم باشیم و به خدا قول بدیم که دیگه آلوده اش نکنیم.

بیایم تا دیر نشده دست به کار بشیم و خونه تکونی رو شروع کنیم.

خونه تکونی ذهن: خدایا من رو ببخش اگه آدما رو قضاوت کردم، به اونا گمان بد بردم و توی فکر و خیالم به چیزهایی فکر کردم که تو هرگز نمی پسندیدی.

خونه تکونی چشم: خدایا من رو ببخش به خاطر همه ی نگاه های ناپاکی که داشتم، به خاطر نگاه های تندی که به پدر و مادرم کردم و به خاطر نگاه تمسخر و تحقیر آمیزی که به بعضی از بنده های تو داشتم.

خونه تکونی گوش: خدایا من رو ببخش اگه با گوش هایم چیزهایی رو شنیدم که نباید می شنیدم و گوش به حرفهایی دادم که عیب های آدم ها رو برای من برملا می کرد و اونها رو توی ذهن من رسوا می کرد.

خونه تکونی زبان: خدایا من رو ببخش اگه زبونم به دروغ و غیبت و تهمت و تحقیر و توهین و ناسزا آلوده شد و چیزهایی گفتم و با کسانی حرف زدم که مطلوب تو نبود.

خونه تکونی دل: خدایا من رو ببخش که به جای اینکه دلم رو از لطف و محبت خودت پرکنم، به حسد و کینه و بخل و تکبر آلوده کردم واینقدر دلباخته و شیفته ی دنیا شدم که جایی واسه ی تو، توی دلم باقی نموند.

خونه تکونی دست و پا: خدایا من رو ببخش بخاطر همه ی کوتاهی ها و سستی ها و تنبلی هام خدایا من رو ببخش که با دست و پاهام کارهایی کردم و جاهایی رفتم که صرفاٌ من رو از تو دور کرد.

خدایا بعد از همه ی اینها کمکم کن که دوباره آلوده نشم.

 

منبع:www.hooraei.com

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.