آداب خوابیدن

رسول خدا(ص) می‌فرماید: ای علی! خوابیدن چهار گونه است: خواب پیامبران بر پشت، خواب مؤمنان بر پهلوی راست، خواب کافران و منافقان بر پهلوی چپ و خواب شیطان ها بر رویشان است. (الفقیه، ج4، ص365)
امیر مؤمنان علی (ع) می‌فرماید: خوابیدن چهار قسم است: پیامبران بر پشت دراز کشیده می‌خوابند، در حالی که چشمهایشان برای دریافت وحی الهی نمی‌خوابد. مؤمن رو به قبله بر پهلوی راست می‌خوابد. پادشاهان و فرزندانشان برای گوارایی غذا بر پهلوی چپ می‌خوابند و ابلیس و برادرانش و دیوانگان و آسیب دیدگان عقلی بر روی شکم می‌خوابند. (عیون اخبار الرضا(ع)، ج1، ص246-247))
امام صادق(ع) می‌فرماید: هرگاه رسول خدا(ص) می‌خواست بخوابد مسواک می‌زد و به رختخواب می‌رفت و بر پهلوی راستش می‌خوابید و دست راستش را زیر گونه راستش می‌نهاد. (مکارم الاخلاق، ص291)
امام رضا(ع) می‌فرماید: قدرت و سلطنت خواب، در مغز است و آن مایه پایداری و نیرومندی جسم است، پس هرگاه خواستی بخوابی ابتدا بر سمت راست سپس بر سمت چپ بخواب و همچنین هنگام برخاستن از سمت راست برخیز. (بحار الانوار، ج59، ص316)
امام صادق(ع) می‌فرماید: پیران با شکم پر از غذا بخوابند که خواب خوشی خواهند داشت.(مکارم الاخلاق، ص147)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.